måndag, november 06, 2006

Blomstra

Jippi jippi! Min räknare funkar och jag har fått fina kommentarer i min blogg! Som Blomstra för mitt ego. Funderar på hur jag ska kommunicera ut min blogg till en större vän- och läsekrets. Det ska erkännas att jag inte når så skräckinjagande många idag. Man kan enkelt säga att det finns väldigt många människor som inte läser min blogg alls. Som inte vet att min blogg finns.

Ska jag lägga till länken till min blogg lite leasure bland mina kontaktuppgifter i alla mejl jag skickar? Så får de uppmärksamma hitta den. Räcker det? Tänk om ingen är uppmärksam. Blomstra noll. Men ganska snyggt och inte så fasligt flåsigt. Smyga lite med bekräftelsebehovet. Blomstra light. Eller ska jag slå på stora trumman och mejla alla-alla? Det kommer bli svårt. Jag kommer trassla in mig i förminskande för säkerhets skull-ursäkter som jag egentligen kanske inte kan stå för. Eller så kan jag det. Blomstra-behovet efter en sån sak uppskattas till ohanterligt stort. Ska jag av en händelse råka nämna min blogg i olika sammanhang? Det kan bli krystat. Eller så kanske nån hinner säga att det är töntigt att blogga innan jag berättat om min blogg. Minus-Blomstra. Då måste jag kanske dö. Det vore olyckligt.

Och om det är många som läser här kanske jag måste börja censurera mig. Fundera över om jag skriver för mig själv eller för någon annan.
Och om det spelar någon roll.

Återigen den där frågan allt handlar om: Vem dömer dig, kanalisera?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ryktet sprider sig. 13 läsare hittills vilket betyder att allt fler hittar hit. Du förtjänar fler helt klart.

Anonym sa...

Boel!

Du är så himla bra. Jag ångrar nästan att jag läste din blogg, för nu det känns extra tomt på B2. Kan du inte fortsätta mer i stilen "hej idag åt jag en kaka den var god hejdå"?