fredag, november 03, 2006

Städ och ordning i KK-rum

Min nuvarande arbetsplats är väldigt stor och väldigt statlig. På en whiteboard i en av katakomberna, där jag tillbringar mina dagar, finns en Att göra-lista. En av punkterna i Att göra-listan är "Städ och ordning i KK-rum". Det är väldigt roligt. Jag undrar om hjärnan bakom handen bakom de prydliga röda bokstäverna inte är bekant med begreppet KK eller om den helt enkelt är för allvarligt lagd för att tycka att det är roligt. Eller om jag är väldigt väldigt barnslig. Så kan det vara förstås.

Men ändå. Tänk om det är så, att i den stora fula byggnaden finns en tillflyktsort för anställda som behöver lite närhet på arbetstid; kanske för att de inte får det annars, kanske för att de är förtappade själar som är otrogna mot sina respektive (respektive... vad fasen är det för jävla ord förresten), kanske för att inte dö av tristess bland linoleummattor och bitter Gula Blend-hosta.

Det kan man tycka vad man vill om, men finns det ett sånt rum är det förstås väldigt viktigt att det hålls städat och ordnat. Hur skulle det annars se ut!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Eftersom jag jobbat i samma byggnad som du så har jag också lite tankar om KK-rum. Efter några dagar på nya jobbet upptäckte jag att bredvid mitt skrivbord, ute i korridoren undanskymt bredvid hissen låg ett "KK-rum". Jag ville så gärna fråga någon, men eftersom jag oftast hamnade utanför nämnda rum ensam tillsammans men någon av mina manliga kollegor vågade jag aldrig riktigt säga "Jaha, vad brukar ni göra här i KK-rummet då?"

p1r sa...

hmmm
har du avslöjjat var du jobbar än?

om inte, hur orolig är du för att någon annan skall göra det i tex en sådan här kommentar?

Anonym sa...

vad är ett kk-rum?