tisdag, november 07, 2006

Toppform

Jag ser att min besöksräknare tickat upp några steg sedan jag initierade mitt nya liv igår kväll. Fullständigt blind för möjligheten att minst två av de nya läsarna sedan igår är jag själv, fast på olika datorer, sluter jag mig till att mina läsare är redan är fast i det olidligt spännande dramat om mitt nya liv. Jag ber om ursäkt för att jag hållt er på halster så länge och ämnar göra processen kort: Det gick sådär.

Jag jobbade effektivt, men det var ändå tråkigt och jag har varit sjukt sugen på salmiakbalkar och lakritsskruvar hela dagen. Skit-liv.

Det bra är att jag fått ett första introduktionsmejl om mitt nya Toppformsliv. Jag tänker nog satsa mer på det än det där med jobbet. Toppformarna från SVT berättar att jag kommer få tre utmaningar på torsdag. De är, utifrån de fem frågor jag besvarade i testet igår, övertygade om att det är rätt nivå för mig. Det känns tryggt tycker jag. Sen varnar de för att jag kan tycka att det är tufft, men lugnar mig med en försäkran om att uppgifterna ligger inom ramen för min förmåga. Det tyder på att de har förstått och är ödmjuka inför svårigheterna kring omställningen till mitt nya Toppformsliv. Jag tycker att det ökar deras trovärdighet. Jag känner att Toppformarna tar väl hand om mig och att de kommer göra sitt yttersta för att jag ska komma i toppform under de här sex veckorna. Toppformarna har även lovat att ge mig expertråd på vägen och att lära mig olika tekniker som ska hjälpa mig att hålla motivationen uppe. Det var det minsann ingen som gjorde när jag försökte börja nytt liv idag! Jag känner att jag har alla förutsättningar att vara i Toppform lagom till jul.

Inga kommentarer: